jom like facebook DOSM Penang

Wednesday 24 September 2014

Kerjaya baru di Jabatan Perangkaan Penang

 logo lama jabatan perangkaan
Aku mula kenal Jabatan Perangkaan M'sia ni pd tahun 2005. Masa tu aku dpt kerja sebagai pembantu perangkaan sambilan masa Banci Pertanian. Ramai sungguh staff sambilan masa tu ada dekat 160 org..pejabat operasi kt Tmn Ciku,BM sebelah Balai Polis BM..setelah hampir 2 tahun kerja sambilan aku dpt tawaran kerja tetap tahun Nov 2007..bkn senang nk dpt..kena temuduga la..dlm ramai2 yg temuduga hanya 5 staff sambilan yg dpt..Alhamdulillah..byk cabaran dan liku-yg aku lalui semasa jadi Pembantu Perangkaan ni..selalu kena p rumah ke rumah..interview org..tanya itu ini..masuk kampung,keluar kampung,masuk taman,keluar taman,masuk hutan..kena keluar la..xkn nk dok dlm hutan tu..bab kena ligan dengan anjing tu biasa la..dah kerja kt perangkaan ni kena lalui semua tu. tp kerja rutin aku dok kt opis..buat kerja GIS..best kerja ni..aku lagi suka dok opis drpd pi field work..
 logo baru jabatan perangkaan

No comments:

Post a Comment